UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

GEAR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Müzikte Dönemler Besteciler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 206
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Klasik müzikte dönemler,besteciler ve eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Klasik müzik tarihini açıklayabilecektir.
  • Klasik müzikteki dönemler arasındaki farkları karşılaştırabilecektir.
  • Enstrümanların ve orkestranın gelişimini açıklayabilecektir.
  • Klasik müzik bestecilerinin yaşamlarının eserlerindeki yansımalarını tartışabilecektir.
  • Klasik müziğin dönemleri ve besteleme stillerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, dönemler, besteciler, yazı teknikleri ve eser örnekleriyle klasik müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”
2 Klasik Müzikte Dönemler ve Başlıca Klasik Müzik Eserleri ve Bestecileri Hakkında Genel Bilgi Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man
3 Müzikte Barok Dönem: Dönemin Başlıca Bestecileri ve Eserleri - Vivaldi, G.F. Handel, J.S. Bach’ın Yaşam Öyküleri Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, personel archive and recordings,Film: ‘Mein name ist Bach’, Vivaldi Four Seasons Concerto recordings
4 Müzikte Klasik Dönem: J. Haydn, W.A. Mozart, L. v. Beethoven Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man
5 Müzikte Romantik Dönem: F. Schubert, F. Mendelssohn, H. Berlioz Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man
6 Müzikte Romantik Dönem: N. Paganini, F. Liszt, F. Chopin, R. Wagner Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
7 Müzikte Romantik Dönem: R. Schumann, C. Schumann, J. Brahms Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann
8 Ara Sınav
9 Müzikte Romantik Dönem: Rus Beşleri, P. I. Tchaikovsky, S. Rachmaninov Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch
10 Müzikte Romantik Dönem - Ulusçu Besteciler: B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Smetana, Dvorak, Grieg recordings
11 Romantik Dönem Opera Bestecileri ve Başlıca Operalar Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Madame Butterfly, Il Pagliacci, Turandot recordings
12 Müzikte Post Romantik Dönem: G. Mahler, R. Strauss - İzlenimcilik: C. Debussy, E. Satie - Neoklasisizm: I.Stravinsky Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Debussy, Ravel recordings, Mahler Symphony recordings, Debussy recordings, Stravinsky ballets, Film: ‘Coco Chanel and Igor Stravinsky’
13 Müzikte Modern Dönem: A. Schönberg,M. Ravel, B. Bartok, J. Cage, Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Bela Bartok documentaries, J. Cage recordings
14 Çağdaş Türk Müziği Bestecileri İLYASOĞLU Evin;71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Dorling KINDERSLEY, The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. - ISBN: 9781409383161

Önerilen Okumalar/Materyaller

Stanley SADIE, Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. - ISBN: 9780195170672

Willi APEL, Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. - ISBN: 9780674375017

Ed. W. FRISCH, Brahms and His World Princeton University Press. 1990. - ISBN: 9781400833627

Jan SWAFFORD, Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. - ISBN: 9780679422617

E.L. VOYNICH, Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. - ISBN: 9780486255644

Jim SAMSON, Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. - ISBN: 9780198164029

Brian NEWBOULD, Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. - ISBN: 9780520219571

Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI, The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011. - ISBN: 9781446057056

Evin İLYASOGLU, 71 Turkish Composers. Pan, 2007. - ISBN: 9789944396257

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


E-Chef BİR TIKLA KARŞINDA

 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.