Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 490 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hızlı Servis Restoran Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 490
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, hızlı servis restoranlarının geliştirme ve operasyonel süreçlerinin tüm yönlerini açıklamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, hızlı servis restoranlarının tarihi, iş planı, franchising ve bağımsız mülkiyet, konum, konsept ve tasarım, pazar yapısı, fiyatlandırma ve pazarlama, organizasyon ve İK yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve örnek vaka incelemeleri ile incelenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • QSR'lerin restoran türlerini ve özelliklerini açıklayabilecektir.
  • QSR’lerin tarihini, hizmetlerini ve ürünlerini açıklayabilecektir.
  • QSR'ler için iş planını ve konseptini, konumunu ve tasarımını tanımlayabilecektir.
  • Franchisingin kaldıraç etkilerini ve bağımsız olarak sahip olunan QSR'ler arasındaki farkları tartışabilecektir.
  • QSR’lerde organizasyon sistemlerini ve İK yönetimini tanımlayabilecektir.
  • Pazarlama stratejilerini ve tedarik zinciri yönetimini tartışabilecektir.
  • QSR'nin işindeki başarı faktörlerini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, hızlı servis restoranlarının tarihçesi, hızlı servis restoran işletmeciliğinin yönetim ilkeleri ve kavramları, literatür taraması ve vaka çalışmaları yoluyla incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğine Giriş & Değerlendirme, Restoran Endüstrisine Giriş
2 Restoran Çeşitleri ve Özellikleri John R. Walker, “The Restaurant: From Concept to Operation”, chap.2, Restaurant and Their Owners, 7th edn, (Wiley,2014) 24-56
3 QSR’lerin tarihi. (McDonalds's, Starbucks) Official Web Pages of Related QSR’s.
4 QSR'lerin tarihi. (Burger King, KFC, Subway, Pizza Hut, Wendy’s …) Official Web Pages of Related QSR’s.
5 Sektöre Genel Bakış (İstatistikler, Kapsam ve Yönetim) Statista.com, Fast food Industry Statistics, https://brandongaille.com/18-quick-service-food-industry-statistics-and-trends/
6 QSR İşine Nasıl Başlanır? Michael. Garwey, Heather. Dismore, Andrew. Dismore, “Running A Restaurant Fd “2E.: Second Edition(Wiley, 2007) 5-34
7 Franchising ve Bağımsız QSR John R. Walker, “The Restaurant: From Concept to Operation, 7th edn, (Wiley,2014), 425-450
8 Lokasyon, Konsept, Tasarım Tespiti Piyasa Koşullarını Anlamak John R. Walker, “The Restaurant: From Concept to Operation, 7th edn, (Wiley,2014), 61-100
9 QSR’lerin Ürün Fiyatlandırması ve Pazarlama John R. Walker, “The Restaurant: From Concept to Operation, 7th edn, (Wiley,2014), 219-244
10 Ara Sınav
11 QSR’lerde Organizasyon Michael. Garwey, Heather. Dismore, Andrew. Dismore, “Running A Restaurant Fd “2E.: Second Edition(Wiley, 2007)
12 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Eğitimi Michael. Garwey, Heather. Dismore, Andrew. Dismore, “Running A Restaurant Fd “2E.: Second Edition(Wiley, 2007)271-285.
13 QSR’lerde Tedarik Zinciri Yönetimi Michael. Garwey, Heather. Dismore, Andrew. Dismore, “Running A Restaurant Fd “2E.: Second Edition(Wiley, 2007)225-243.
14 QSR'ler için Vaka İncelemesi Çeşitli internet kaynaklarının derslenmesi ile oluşan vaka çalışmaları.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

John R. Walker, “The Restaurant: From Concept to Operation”, 7th edn, Wiley, 2014, ISBN 978-1-118-62962-8

 

Michael. Garwey, Heather. Dismore, Andrew. Dismore,  “Running A Restaurant Fd “2E.: Second Edition, Wiley, 2007, ISBN 978-0-470-51621-8

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Gastronomy and cook arts related films, The Founder, Burnt, Le Chef, 

Özdoğan, O.N. (2014, 2016) (Ed.) Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler, I, II, Detay Yayıncılık, Ankara.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.