Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 433 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gastronomi Stratejileri ve Markalaşma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 433
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, yiyecek-içecek ve turizm sektöründe ki gastronomi alanlarının strateji oluşumu ve proje geliştrmenin adımlarını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gastronomi konseptini tanımlayabilecekler,
  • Sürdürülebilirlik, yerellik ve coğrafi işaretleme kavramlarını tanımlayabilecekler,
  • Gastronomi alanında markalaşmanın marka kültürü ile kişiselleştirebilme olgusunu tartışabilecekler,
  • Gastronomi noktalarının lokasyon seçim süreçlerini tartışabilcekler,
  • Ulusal ve uluslararası alanlarda pazarlamanın yaratacağı farklılıkları sınıflandirebilecekler,
  • Gastrostrateji ve projelerinin uygulanabilirliğini örnekleyebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, Türkiye gastronomi endüstrisinin kalkınması, sürdürülebilirliği ve ulusal-uluslararası alanda markalaşması üzerine gastronomi alanında projeler üretilmesini kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Gastromarkalaşma / Gastrokonsept geliştirme Davcik, N. & Rundquist, J. (2012). An exploratory study of brand success: evidence from the food industry. Journal of International Food and Agribusiness Marketing. 24 (1), 91-109
3 Gastrolokasyon geliştirme Rinaldi, C. (2017). Food and Gastronomy for Sustainable Place Development: A Multidisciplinary Analysis of Different Theoretical Approaches. Sustainability, 9(10), 1748. doi:10.3390/su9101748
4 Gastropazarlama Richards G. (2015) Food experience as integrated destination marketing strategy, World Food Tourism Summit Estoril, Portugal.
5 Strateji ve proje geliştirme Sirse J.(2014) Gastronomic Cities, Baselin Study, EU URB ACT Connecting Cities Building Success
6 Proje konusu belirlenmesi
7 Proje çalışması
8 Proje çalışması
9 Proje çalışması
10 Proje çalışması
11 Proje çalışması
12 Proje çalışması
13 Proje çalışması
14 Projelerin sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
  • Davcik, N. & Rundquist, J. (2012). An exploratory study of brand success: evidence from the food industry. Journal of International Food and Agribusiness Marketing. 24 (1), 91-109
  • Rinaldi, C. (2017). Food and Gastronomy for Sustainable Place Development: A Multidisciplinary Analysis of Different Theoretical Approaches. Sustainability, 9(10), 1748. doi:10.3390/su9101748
  • Richards G. (2015) Food experience as integrated destination marketing strategy, World Food Tourism Summit Estoril, Portugal
  • Sirse J.(2014) Gastronomic Cities, Baselin Study, EU URB ACT Connecting Cities Building Success.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Campón-Cerro A.M., Hernández-Mogollón J.M, Folgado-Fernández J.A. (2019) Best Practices in Hospitality and Tourism Marketing and Management A Quality of Life Perspective, Springer Publishing, ISBN 978-3-319-91691-0 
  • Kotler P., Bowen J.T., Makens J.C., Baloglu S. (2017) Marketing for Hospitality and Tourism, 7th edition, Pearson, ISBN: 978-1-292-15615-6

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
24
24
Proje
1
80
80
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

X
5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.