Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 333 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Beslenme ve Menü Planlamada Özel Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 333
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; beslenme ilkeleri doğrultusunda bir menü tasarlamayı ve özellikli gruplar için menü oluşturmayı öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Beslenmenin sağlık üzerindeki etkisini açıklayabilecektir.
  • Makro ve mikro besin bileşenlerinin kaynaklarını ve beslenmedeki önemini açıklayabilecektir.
  • Menü planlama ilkelerini tanımlayabilecektir.
  • Besin öğesi dağılımı ve kalori hesabını içeren dengeli menüler planlayabilecektir.
  • Tüketicilerin özel beslenme ihtiyaçlarına göre menü planlayabilecektir.
  • Yaş gruplarına uygun menü tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında makro ve mikro besin öğelerinin; besinsel kaynakları, menüdeki önemi ve özel beslenme türleri için menü planlama konuları incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Değerlendirme Ölçütlerinin Tanıtılması
2 Beslenme ve Sağlık İlişkisi Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 1: Nutrition and You (3 – 30)
3 Makro Besin Öğeleri Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 3: Carbohydrates (69-108), Chapter 4: Lipids, Fats and Oils (113-143), Chapter 5: Protein (143-165)
4 Mikro Besin Öğeleri Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 6: Vitamins (165-192), Chapter 7: Water and Minerals (195 – 233)
5 Menü Planlama İlkeleri Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 9: Recipe Makeovers (261 – 293)
6 Menü Planlama İlkeleri Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 9: Recipe Makeovers (261 – 293)
7 Dengeli Menü Oluşturma Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 10: Balanced Menus (261 – 293)
8 Ara Sınav
9 Tüketicinin Özel Beslenme İhtiyaçlarına Göre Menü Planlama -1 Düşük Karbonhidratlı Diyetler Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 11: Handling Customers’ Special Nutrition Requests (333 – 360)
10 Tüketicinin Özel Beslenme İhtiyaçlarına Göre Menü Planlama -2 Alerji ve İntolerans Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 11: Handling Customers’ Special Nutrition Requests (333 – 360)
11 Tüketicinin Özel Beslenme İhtiyaçlarına Göre Menü Planlama -3 Hayvansal Beslenmenin Kısıtlandığı Diyetler Diğer Güncel Diyet Yaklaşımları Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 11: Handling Customers’ Special Nutrition Requests (333 – 360)
12 Yaş Gruplarına Göre Menü Tasarımı Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 13: Nutrition for All Ages (383 – 400)
13 Yaş Gruplarına Göre Menü Tasarımı Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 13: Nutrition for All Ages (383 – 400)
14 Proje Sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons, (8.ed) 2013

(ISBN: 978-1-118-42973-0)Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons, (8.ed) 2013

(ISBN: 978-1-118-42973-0)

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
20
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.