Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 329 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gıda Sektöründe Yeni Ürün Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 329
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin tasarım ve yaratıcı yeteneklerini bilgi ve araştırma teknikleriyle birleştirip yeni bir gıda ürünü yaratmalarını olanaklı kılmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarım ve teknoloji süreçlerine aktif olarak katılmayı deneyimleyebilecektir,
  • Becerilerini edindikleri bilgi ile bütünleştirerek kaliteli ürünler üretebilme, tasarlama ve sürekliliğini sağlama konusunda tartışabilecektir.
  • Tasarımın şekillenmesinde ve üretilmesinde estetik, teknik, ekonomik, çevresel, etik ve sosyal boyutların nasıl bir etkileşim içerisinde olduğunu açıklayabilecektir
  • Tasarım ve teknoloji süreçlerine aktif olarak katılmayı deneyimleyebilecektir.
  • Tasarımın şekillenmesinde ve üretilmesinde estetik, teknik, ekonomik, çevresel, etik ve sosyal boyutların nasıl bir etkileşim içerisinde olduğunu açıklayabilecektir.
  • İhtiyaçlara, taleplere ve fırsatlara yönelik mevcut ürünleri analiz ederek yaşam kalitesine etkilerini dikkate alarak pratik çözümler üretebilecektir.
  • Bireysel ve takım çalışmaları sayesinde karar verme becerilerini geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste gıda sektöründe yeni bir ürün geliştirme sürecindeki basamaklar ve ürünün başarılı olmasındaki temel ilkeler anlatılacaktır. Uygun metodlar kullanılarak yeni ürün geliştirmenin ayrıntıları yaratıcı bir bakış açısı ile incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Gıda ürünlerinde inovasyon Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 1: Keys to new product success and failure, (CRC press, 2001), 3-30.
3 Gıda endüstrisinde ürün geliştirme yönetimi Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 1: Keys to new product success and failure, (CRC press, 2001), 31-43.
4 İnovasyon stratejisinin iş planına dahil edilmesi Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 2: Key requirements for successful product development , (CRC press, 2001),44 -68.
5 Ürün geliştirme stratejisinin oluşturulması Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 2: Key requirements for successful product development, (CRC press, 2001), 69-93.
6 Ürün tasarımı, lansman süreci ve sürecin değerlendirilmesi Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 3: The product development process, (CRC press, 2001), 95-148.
7 Ara sınav
8 Gıda sisteminde teknoloji ve bilgi Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 4: The knowledge base for product development, (CRC press, 2001), 149-182.
9 Gıda ürünün gelişimi için gerekli bilgi altyapısının yaratımı Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 4: The knowledge base for product development, (CRC press, 2001),183-193.
10 Tüketici davranışını anlama Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 5: The consumer in product development, (CRC press, 2001), 194-206.
11 Tüketicinin duyusal istek ve ihtiyaçlarının analizi Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 5: The consumer in product development, (CRC press, 2001), 219-253.
12 Ürün geliştirme yönetiminin prensipleri Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 6: Managing the product development process, (CRC press, 2001), 259-286.
13 Ürün geliştirme sürecinin planlama, organizasyon ve yönetimi Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 6: Managing the product development process, (CRC press, 2001), 287-314.
14 En iyi uygulamalar Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 7: Case studies: product development in the food system, (CRC press, 2001), 317-347.
15 Proje sunumları
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, CRC press, 2001, ISBN 978-1-84569-722-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
5
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
13
13
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

X
9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.