Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 324 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Önoloji, Yemek ve Duyusal Analiz
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 324
Güz/Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
  CLM 323 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa ve dünyadaki fermente üzüm suyunun özellikleri, bunların yemeklerle eşleştirilmesi, fermente üzüm suyu menü planlama ve servisinin inceliklerinin öğrenilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bölgelere göre üzüm türlerini açıklayabilecektir.
  • Restoranlar için fermente üzüm suyu menüsü geliştirebilecektir.
  • Fermente üzüm suyu ile yemek eşleşmesini planlayabilecektir.
  • Yemeklerin tekstürü ve yapısına göre fermente üzüm suyunu değerlendirerek uygun seçimi listeleyebilecektir.
  • Türk yemekleri ile Türk fermente üzüm suyu çeşitlerini eşleştirebilecektir.
Ders Tanımı Derste detaylı duyusal analiz yöntemleri, bağcılığın bölgelere göre ayırt edilmesi, menü planlama, fermente üzüm suyu servisi, Türk yemekleri ve fermente üzüm suyu uyumu gibi konular incelenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Duyusal analiz yöntemlerinin gözden geçirilmesi Fransız ve İtalyan bağ bölgeleri Piggott, J. (Eds.), Alcoholic Beverages. Sensory Evaluation and Consumer Research-Woodhead Publishing, 2012 (p.3-21) Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.46-84, 110-122)
3 Güney Avrupa, Akdeniz ve Kuzey Avrupa bağ bölgeleri Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.87-108, 125-135)
4 Yeni Dünya bağ bölgeleri Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.140-175)
5 Yeni Dünya bağ bölgeleri Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.176-200)
6 Gıda yapısının fermente üzüm suyu üzerindeki etkileri; yağlılık, pişirme yöntemi, protein ve gövde Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 167-187)
7 Menü planlama: dikey ve yatay tadımın incelikleri Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 287-307)
8 Ara sınav
9 Fermente üzüm suyu ve peynir Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 269-287)
10 Türk fermente üzüm suyu ile Türk Yemeklerinin eşleştirilmesi Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 269-287)
11 Fermente üzüm suyu listesi hazırlama, depolama ve tedarik Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 (p.275 – 303)
12 Fermente üzüm suyu servisi Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 (p.275 – 303)
13 Servis bardaklarının aroma üzerindeki etkisi Fischer, U and Loewe-Stanienda, B, Impact of wine glasses for sensory evaluation, Journal International des Sciences de la Vigne et du Vin, 1999 (71-80)
14 Fermente üzüm suyunun fizyolojik etkileri Tattersall, Ian and DeSalle, Rob, A Natural History of Wine, Yale University Press, 2015 (p.178 – 195)
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 ISBN: 978-0-471-79407-3

 

Tattersall, Ian and DeSalle, Rob, “A Natural History of Wine”, Yale University Press, 2015  ISBN: 9780300211023

 

Katsigris, Costas and Thomas, Chris, “The Bar and Beverage Book”, John Wiley and Sons, 2007  ISBN:: 978-0470248454

 

Christopher Fielden, “Exploring the World of Wines and Spirits”, Wine and Spirit Education Trust, 2004 ISBN: 1840009934

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Fischer, U and Loewe-Stanienda, B, “Impact of wine glasses for sensory evaluation”, Journal International des Sciences de la Vigne et du Vin

 

J. Piggott (Eds.), “Alcoholic Beverages. Sensory Evaluation and Consumer Research”, Woodhead Publishing, 2012

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
8
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
8
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
16
16
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.