Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 228 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mutfak Tarihinde Eğilimler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 228
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin gıda ve gıda ürünlerinin tarihteki yerini ve fonksiyonlarını analiz etmesi, gıda sektörüyle ilgili vizyonlarını geliştirmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gıda sektöründeki değişiklikleri takip ederek gelişmeleri değerlendirebilecektir
  • • Farklı gıda ürünlerinin tarih içindeki yeri ve önemini öğrenip bunun küresel seviyede yasam tarzına etkilerini tartışabilecektir
  • Farklı gıda ürünlerinin tarih içindeki yeri ve önemini öğrenip bunun küresel seviyede yasam tarzına etkilerini tartışabilecektir
  • Gelecekte bizi bekleyen gıda sektörünü tanımlayabilecektir
  • Gelecekteki gıda sektörü için yeni fikirler yaratabilecektir
Ders Tanımı Bu derste, günümüzdeki trendlerin ve geleceğe yönelik yeni trendlerin anlaşılması için gıdanın zaman içerisindeki değişimi işlenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Neden yemek çalışmaları? Warren Belasco, “Introduction” in Food: The Key Concepts. (New York: Berg, 2008), 1-13.
3 Avcılar, toplayıcılar ve ilk çiftçiler Brian Hayden, “Hunting and Gathering”, in Encyclopedia of Food and Culture, Solomon H. Katz (ed.), vol. 2, (NY: Thomson, 2003), 222-226.
4 Geleneksel yemek kültürleri Jeffrey M. Pilcher, “Chapter 1: The First World Cuisine” in Food in World History, (NY, London: Routledge, 2006), 8-16.
5 İlişkinin sonuçları: ticaret, sömürgecilik, küreselleşme Jeffrey M. Pilcher, “Chapter 2: The Columbian Exchange” in Food in World History, ( NY. London: Routledge, 2006), 19-26.
6 Şeker ve güç Jeffrey M. Pilcher, “Chapter 3: Sugar, Spice, and Blood” in Food in World History, ( NY. London: Routledge, 2006), 27-33.
7 Ara Sınav
8 Estetik ve connoisseurship Jean-Louis Flandrin, “Dietary Choices and Culinary Technique, 1500-1800”, in Food. A Culinary History from Antiquity to the Present. Jean-Louis Flandrin ve Massimo Montanari (eds.), (NY: Columbia University Press, 1999), 403-417.
9 Restoranların ortaya çıkışı Jean-Robert Pitte, “The Rise of Restaurant”, Food. A Culinary History from Antiquity to the Present. Jean-Louis Flandrin ve Massimo Montanari (eds.), (NY: Columbia University Press, 1999), 471-480.
10 Açlığın modern tarihi ve kıtlık Cormac O Grada, “Chapter 2: The Great Hunger” in The Great Irish Famine, (Macmillan, 1989), 39-64.
11 Yemek, millet ve kimlik Alison K. Smith, “National Cuisines”, in The Oxford Handbook of Food History. Jeffrey M. Pilcher (ed.), (Oxford University Press, 2012), 444-460.
12 Yemek sanayisinde küreselleşme ve “fast-food” Jeffrey M. Pilcher, “Chapter 11 ve 12: The Green Revolution and McDonaldization and its discontents” in Food in World History. (NY. London: Routledge, 2006), 100-112.
13 Organik ve “slow food” alternatifleri Michael Pollan, “Chapter 8: All Flesh is Grass” The Omnivore’s Dilemma. A Natural History of Four Meals” (London: Penguin, 2006), 123-133.
14 Yemek bilimi, pişirme ve moleküler gastronomi Nicholas Kurti, Herve This-Benckhard, “Chemistry and Physics in the Kitchen”, Scientific American Journal, 270 (4), 66-71.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Belasco, W. “Food: the key concepts”, New York: Berg, 2008. ISBN: 9781845206727

Pilcher, J. M., “Food in World History”, NY, London: Routledge, 2006, ISBN 0-415-31146-2

Kurti, N., & This-Benckhard, H., “Chemistry and Physics in the Kitchen”, Scientific American Journal, 1994, 270(4), 66-71.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Mintz, S. “Sweetness and Power: The Place of Sugar in Modern History”, Penguin Books, 1986, ISBN 978-0140092332

Katz, S. H. (ed), “Encyclopedia of Food and Culture”, three volumes, NY: Thomson, 2003, ISBN 978-0684805689

Flandrin, Jean-Louis, Montanari, Massimo (eds.), “Food. A Culinary History from Antiquity to the Present”, NY: Columbia University Press, 1999, ISBN 9780231111546

Pollan Michael, “The Omnivore’s Dilemma. A Natural History of Four Meals”, London: Penguin, 2006, ISBN 1594200823 p. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
14
14
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

X
5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.