UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

GEEC 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletmeciliğe Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEEC 201
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Ders, serbest piyasa sistemi ve rekabete odaklanarak işletmelerin toplumda oynadığı rolleri ve amaçlarını inceler. Bir şirketin hizmetlerini sunmak veya ürünlerini müşteriler için üretmek için ne yapması gerektiği hakkında bilgi sağlar. Ders, öğrencileri işletme fonksiyonları, pazarlama, finans, muhasebe ve uluslararası ticaret gibi temel konular hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşletmenin yönetim, pazarlama, finans, imalat, muhasebe gibi temel işlevlerini tanımlayabilecektir
  • Bir işletmenin temel etik konularını ve kurumsal sorumluluk boyutlarını açıklayabilecektir
  • Bir işletmenin rekabet gücünü artırabilecek alternatif organizasyon yapılarını, ekip çalışmasını ve iletişim stillerini açıklayabilecektir
  • Uluslararası ticaretin prensiplerini ve uluslararası rekabette inovasyon ve yaratıcılığın önemini öğrenebilecektir
  • Örgütsel büyümenin önemini kavramsallaştırabilecektir
  • Tüm akademik çalışmaların akademik dürüstlük gerektirdiği kuralına uyabilecektir
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere işletme türlerini, işletmenin temel işlevlerini ve işletme yürütmeyle ilgili tüm konuları öğretmek için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Karşılama Oturumu, Sınıf Kuralları, Öğretim Üyesinin Beklentileri, Öğrencilerin Beklentileri, İşletmelerin Önemi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
2 İşletmeciliğe Giriş Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 1
3 İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 4
4 Ekonomiyi Anlama Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 2
5 Girişimcilik Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 5-6
6 Yönetim ve Liderlik Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 7
7 Örgütlerin Yapılanması Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 8
8 Üretim ve İşlemler Yönetimi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 9
9 Pazarlama Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 13
10 Pazarlamanın 4P'si Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 14-15-16
11 Ara Sınav
12 İnsan Kaynakları Yönetimi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 11
13 Çalışanları Motive Etme Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 10
14 Muhasebe ve Finansı Anlama Öğretim üyesinin sağladığı okumalar Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY. Bölüm 17-18
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Nickels, W. G., McHugh, J. M., & McHugh, S. M. (2019). Understanding Business 12th ed. McGraw-Hill Irwin: New York, NY.

ISBN-13: 978-1259929434

Önerilen Okumalar/Materyaller

Öğretim üyesinin sağladığı okumalar 

https://www.nytimes.com/section/business

https://www.ft.com/

https://www.bloomberg.com/businessweek

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
0
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


E-Chef BİR TIKLA KARŞINDA

 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.