Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 422 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gıda Sektöründe Yeni Ürün Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 422
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı 1. Bu ders öğrencilerin dizayn ve yaratıcı yeteneklerini bilgi ve araştırma teknikleriyle birleştirip yeni bir gıda ürün yaratmalarını amaçlar.

2. Bu ders öğrencilerin yeni ürün tasarımına uygulayacakları basamakları uygun materyalleri kullanarak belirttikleri spesifikasyonlara göre çalışmalarını amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkili ve bağımsız bir öğrenci olmak için tasarım ve teknoloji süreçlerine aktif olarak katılır
  • Tasarım yapmak ve kaliteli ürünler üretebilmek için kararlar alır, sürekliliği devam ettirir ve becerilerini bilgi ve anladıklarıyla bütünleştirir
  • Estetik, teknik, ekonomik, çevresel, etik ve sosyal boyutların tasarımın şekillenmesinde ve üretilmesinde nasıl bir etkileşim içerisinde olduğunu araştırır
  • Mevcut ürünleri analiz eder ve bunların yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak gereksinimler, istekler ve fırsatlar konusunda pratik çözümler üretir
  • Bireysel ve takım çalışmaları sayesinde karar verme becerilerini geliştirir
  • Tasarım ve üretimin kültürleri ve toplumları yansıttığını ve etkilediğini ve ürünlerin yaşam stili üzerinde etkileri olduğunu anlar
  • İyi tasarım ilkeleri, mevcut çözümler ve teknolojik bilgi arasında bağlantı kurarak yaratıcılık ve eleştirisel çözümleme becerileri geliştirir
Ders Tanımı Bu derste gıda sektöründe yeni bir ürün geliştirilme süreçleri ve ürün başarısındaki temel ilkeler anlatılacaktır. Yeni ürün geliştirme methodlarının ayrıntıları yaratıcı bir bakış açısı ile incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin açıklaması ve beklentiler. Giriş: Tasarım süreci nedir? Tasarım sürecinin farklı basamakları nelerdir? Gida ureticilerinin yeni bir urun piyasaya sürerken neden tasarım sürecine ihtiyacı vardır? Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 1 p. 1-3
2 Yeni bir ürün gerekli mi? Gıda ürünleri için pazar araştırmasına giriş. Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap.. 1 p. 3-41
3 Yeni ürün nasıl olmalı? Spesifikasyona giriş İlk ve son arasındaki fark. Üretici spesifikasyonu Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 2 p. 43-44
4 Yeni ürün gelişimi; Duyu analizi Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 2 p. 45-94
5 Gıda sektöründe moda ürünler/akımlar Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 3 p. 95-148
6 Besin değerleri ve özel diyetler Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 3 p. 149-194
7 Ara sınav
8 Gıda kimyası pişince ne oluyor?; Gıda sektöründe saklama yolları ve paketleme Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 4 p. 194-256
9 Paketlemedeki çevre sorunları ne kadar yeşil?; Bilgisayarda paketleme programı Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 4 p. 257-258
10 Ürünü geliştirme ve yaratma Deneme ve yanılma Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 5 p. 259-316
11 Ürün değerlendirmesi Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 5 p. 317-347
12 Ürünün tasinmasi ve dagitimi Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 6 p. 348-370
13 Ürünü piyasaya sürmek Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 6 p. 371-379
14 Ürüne son halini vermek Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 7 p. 371-379
15 Proje değerlendirmesi Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson 2001, chap. 7 p. 371-379
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson, 2001 ISBN 978-1-84569-722-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
7
7
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

X
3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.